dinsdag 23 augustus 2011

Computermiserie op Christmas Island

Even een kort berichtje om te laten weten dat onze computer gecrasht is. Klein drama. De schade valt niet helemaal te overzien. En het is veel werk om alle software die we nodig hebben om te communiceren en te navigeren opnieuw down te loaden (aan een miezerig tempo), te installeren en aan de praat te krijgen.
 
Het is opnieuw een viertal dagen varen naar Cocos Keeling. Dat gaat nog net zonder weerberichten en e-mail, maar op Cocos zelf is er wellicht niets te krijgen, en de oversteek na Cocos duurt één tot twee weken... Het zal hier dus moeten opgelost geraken.
 
De blog zal er dus een tijdje bij inschieten.
 
Het is gek, maar in het postkantoor van Christmas Island staat een laptop te koop. Nieuw. Straks is die van ons. En dan een dag of twee doorbrengen het toerist information centre, waar een beetje internet te plukken valt, om alles opnieuw te installeren...
 
Hopelijk kunnen we overmorgen weer lachen, en varen.
 
Groeten van het IT departement

7 opmerkingen:

  1. Oma de opgeluchte23 augustus 2011 om 12:05

    Oef! een hele opluchting.
    Ik heb het niet willen zeggen maar dat kaarske was net uitgegaan voor ze aankwamen op Christmas Island.... Zou het daaraan gelegen hebben? Ik begin het toch te geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja oma, ik zal ook een kaarske branden...je weet maar nooit...en misschien nog een paar offers doen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Oma, ALLE kaarjes gaan ooit uit... En die van computers natuurlijk ook... (lol)
    En Willem, waar naartoe stuur ik m'n Sollicitatie als Small Nest-ICT crewlid aan de wal..?
    Die dingen (computers)doen uiteindelijk wat IK wil... Niet altijd van de eerste keer, dat geef ik toe, maar... dat kan ik van mijn vrouw NIET zeggen hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het was leuk om weer wat bij te lezen, zelfs al doet jullie computer het niet meer, toch slagen jullie erin om dat op de blog te zetten ! knap!we duimen dat het snel opgelost geraakt. maar ik geef toe, 't is wel een probleem dat we ook kennen he, gevloek omdat de computer het niet meer doet, en dan merk je hoe afhankelijk je er toch van bent, zelfs op wereldreis. veel geduld gewenst! 't komt wel goed.

    grtjs
    barbara en bernard, wout en hanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nu net wat er moet gebeuren. Een computercrash!
    Alle gegevens weg - geen back-up gemaakt, geen reserveschijf enz. enz. enz...
    Dat komt heel dikwijls voor en zeker met een computer die steeds "in beweging is".
    Maar zoals jullie voor alles reeds een oplossing gevonden hebben tot hier toe, kom je ook hier weer uit de pinarie.
    Misschien is er op Christmas Eiland - van de paar honderd inwoners - wel een computerfreek die je mee kan helpen alles weer in goede banen te leiden.
    Intussen wens ik jullie veel plezier en waterpret, zeker voor de kinderen en vergeet niet de eilandjes Rodrigues, Mauritius en Reunion in je programma op te nemen vooralleer je naar Madagascar aandoet!

    Goede reis verder.
    Alfonso uit Kos Griekenland

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, en dan zeggen ze nog: Het is misdadig om met kinderen te gaan zeilen en hun van school en hun vriendjes weg te houden.... Ha, ha, kijk wie er nu het meest sociaalvaardig is? Die thuisblijvertjes of de zeilertjes? Goed gedaan!
    Oma Hartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful blog & good post.Its really helpful for me, awaiting for more new post. Keep Blogging!

    Australische Immigratie

    BeantwoordenVerwijderen