dinsdag 28 juni 2011

Australië, so long, mate!

We dobberen aan een rustig gangetje weg van Darwin en laten daarmee ook Australië achter. We hebben het goed leren kennen, de afgelopen 8 maanden. We hebben geliefd en we hebben het soms ook wel eens vervloekt. Australië, het land van contrasten. Het land en de natuur zijn wild, onmetelijk groot, super avontuurlijk en gevaarlijk, maar alles is overgereguleerd en strikt. De mensen zijn er warm, hartelijk, joviaal en zonder zorgen. En toch houden ze hun buurman, dorp- of stadsgenoot strikt in de gaten, en klikken ze elk gedrag dat niet aan de oneindige reeks regeltjes voldoet.

En het is zo duur als het groot is.

Maar we hebben ervan genoten. Het is onuitwisbaar in ons geheugen gegrift. We laten hier vele goeie vrienden achter en hopen dat ze ook eens bij ons op bezoek zullen komen.

Australië, so long, mate!

We varen nu 3 dagen en nachten naar Kupang, West Timor, Indonesië. Wellicht zal ons internet een stuk minder vlot verlopen dan in Australië… Tot later.

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige, sfeervolle fotoserie. Geweldig. Ik wens jullie een goede en veilige oversteek naar Timor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi,6 maanden vol schatten aan herinneringen worden opgeborgen en zullen later, aan de hand van kleine anecdotes terug worden geroepen en in de verf gezet.
    Ik voel jullie vertrek als het loslaten van een vaste stek en weer de blik naar een nieuwe horizon wenden....
    Loslaten is een beetje sterven voor mij...
    Ik heb gisteravond mijn kaarske weer aangestoken.
    In mijn gedachten vraag ik om bescherming. Hou mekaar goed in het oog!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haec olim meminisse iuvabit !
    bon vent !
    GuSt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op naar een nieuw avontuur...ik kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die fotoserie heb ik vandaag,zaterdagmorgen 2/6 bij 't ontbijt eens rustig bekeken:fantastisch! Doordat ik drie weken mee aan boord was kan ik -ook zonder ondertitels- me best inleven wat er zich allemaal afspeelt alsof ik er telkens bij was. Indrukwekkendst zijn die twee luchtfoto's.
    Zo heb ik dan toch een idee van de Whitsundays en van het barrièrerif. Na het bestuderen van m'n kaduuk profiel tegen die enorme golf a/d Gold coast (thx, Mads! en vlg Picasa al 138x bekeken!) werd ik verder met trots vervuld, bij het opgenomen zien van enkele van m'n foto's dd 14/4 op Fraser island: die dingo o.m. Ontroerd tenslotte met de kleinkinderen erbij. Dank nogmaals voor die mooie dagen en gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen