dinsdag 29 maart 2011

Bericht van Opa

 

Dag Oma !

Nieuws van op het smalle nest, gezeten in mijn kleine kajuit, terwijl iedereen slaapt, en het buiten water giét, vanuit Australiës Gold Coast hét vacantieoord bij uitstek met oa Surfers Paradise, het mekka van de surfers, in afwachting dat de getijdencondities toelaten om de binnenweg naar Brisbane te nemen omdat de oceaan er momenteel te woelig bijligt na die stormachtige voorbije dagen, sinds we de marina Quays uitgevaren zijn.

Met SmallNest liggen we in een halve lagune (// oceaan) , waar het gratis ankeren is -kwestie van besparen,
dicht bij het strand waar Haïke met de jongens in de reusachtige oceaangolven gaat bodyboarden (minisurfen).

Ik heb het ook eens kunnen proberen, maar voor een oud manneke als ik, valt dit nog niet zo meteen mee !
Om te kunnen slapen heb ik gisteren een aspirine + Spidifen moeten nemen, want ik voelde m'n rug weer.
Maar ik ben weer een ongelooflijke ervaring rijker.. een kermis is een geseling waard.  Wat een leven ...!
't is hier zéééér intensief leven a boord -druk anders gezegd- want er is altijd iets te doen of te beleven.
W&H onderhouden veel radiocontact met vrienden links en rechts, die hier dan ook op bezoek komen.
Zelfs Flor werd opgeskaaipt door Rufus, een klasvriendje van hem, een hele babbel !

Sepke met haar iPod nu, die ze van mij kreeg, was dolenthousiast dat ze naar Oma en naar Anton een
mailtje kon sturen, dat Anton dan nog zonder verwijl, uitgebreid beantwoord had (goed, Anton!) Haar
favoriete muziek heeft ze kunnen downloaden, chatten met vriendinnen, enz. Ward en Sepke zijn tot mijn
verbazing al kompleet thuis en ondergedompeld in de internetwereld en Haïke is helemaal wèg van haar iPad:  en als zij er niet op zit, zit Flor er op  !! Gevolg: per momenten is het - in weerwil van de drukte- nog
vrij stil is aan boord, ieder geconcentreerd op zijn scherm, wat in wezen niet slecht is: dat het de laatste
48 u terwijl we hier stilliggen veel regent, kan niemand deren.

De franse les aan de hand van een kwartetspel nam een goede start, ook Flor doet mee, want om te kwartetten laat hij alles vallen. Hier zou ik nooit die Blog geschreven kunnen hebben, want bezinningstijd ontbreekt, zodat ik zelfs mijn mails midden in de nacht verstuur zoals nu. Veel tijd om te lezen blijft er niet over.

Vandaag Willem geholpen bij het beter installeren van z'n BarBQ-gasvuur achteraan op de boot (knap!)
en met de Moo die het nog altijd uitstekend doet lijk een echte speedboot, zijn we inkopen gaan doen
in een riant shoppingcenter, om de tocht van een paar dagen naar Frazier Island te kunnen aanvatten.
Er wordt hier aan boord nogal wat aan eten verzet, en opa zorgt natuurlijk dat er wat extra te smullen is.
...en de Toblerone mag natuurlijk niet ontbreken, gelukkig vind je dat hier ook. Niets tekort dus...

groetjes van

OPA

14 opmerkingen:

  1. benieuwd hoe oma -gewoonlijk als eerste- reageren zal ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan ben ik Oma toch voor zo te zien....Opa wat een geweldige reis moet dat geweest zijn! Leuk om te horen dat U goed bent aangekomen. Gelukkig doet de Moo het nog net zo goed als een dik jaar geleden toen die brandnieuw was. Ik kan me de proefvaart op volle snelheid in de haven van Grenada nog herinneren als de dag van gisteren. En U ook waarschijnlijk. Ipad, Ipod, Skaaip etc. Geen tijd meer voor Dieven, Zieners etc. ? Ik wens U nog een geweldige tijd aan boord. Maar aangezien Willem zijn BBQ nu weer goed hangt kan dat niet mis.
    Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dienen Blog van Opa was anders "TOF" gemaakt.
    Den Opa zelf moet, zo te lezen, ook wel nen "toffe" zijn hé kids? Of ben ik verkeerd....
    Nog VEEL zeilplezier Down Under... Keep it Safe..
    Groetjes uit Bazel
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me daar heel leuk! Opa rolt van de kalmte en bezinning van op zijn cargo ship naar een woelig en wervelend small nest...geniet ervan...het klinkt fantastisch!
    Oma is zeker naar een party...als de kat van huis is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er dit keer in slagen oma te verslaan! Groet, Pim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oma is serieus op zwier, precies.

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat Oma nu in Zaventem is. Ze wacht er op de eerst volgende vlucht naar Australië. Zo te horen is het daar héél gezellig en met al die kadookes van Opa ....
    groetjes,
    Sylvia Eischen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet het niet zo goed hoor maar ik heb zo'n donkerblauw gevoel dat oma haar 2de jeugd heeft gevonden... Als de kat van huis is... Waar is da feestje ?!

    Cheers
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oma zegt einedelijk31 maart 2011 om 09:17

    Ik zal toch maar effe laten horen dat ik af en toe thuis ben. Ik heb ondertussen ook een geweldige tijd! Veel secretariaatswerk voor allen die ter kaperen vaarden, telefoons beantwoorden, mensen geruststellen dat "den dokter" nog wel terugkomt, mezelf sussen dat de nesties ook vlug naar huis zullen komen, vriendinnen bezoeken en nog veel meer leuks dat ik niet aan de grote klok zal hangen!...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ola oma, wij zijn vooral geinteresseerd in de dingen die je niet aan de grote klok wil hangen...we gaan moeten spionnen inschakelen, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. barbara en bernard, wout en hanne31 maart 2011 om 23:26

    ik moet toegeven dat de "nevenverhalen" ook steeds boeiender worden !
    we blijven lezen hoor!
    oma, veel plezier he!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wanneer krijgen we wat meer info over jullie beslissing mbt de route? we hebben zo enthousiast de poll ingevuld.... we zijn nu wel benieuwd naar de beslissing hoor.
    b b w h

    BeantwoordenVerwijderen