dinsdag 29 november 2011

Van Port Elisabeth naar Knysna, Zuid Afrika

Twee nachten hebben we wakker gelegen in Port Elisabeth. Wat een
horrorhaventje. Als de wind uit het nooroosten waait, komt daar een
onuitstaanbare deining binnen. Dat in combinatie met het kramakkelige
ponton dat met roestige bouten en kettingen aan mekaar hangt, het getrek en
gepiep van alle landvasten en het gewiebel, zorgt voor slapeloze nachten.

We zijn vanmorgen dan maar vertrokken naar Knysna waar we morgenvroeg
zouden moeten arriveren.

Bijzonder spannende ingang in Knysna trouwens, volgens de gidsen: "Several
experienced people have lost their lives in this entrance. If there is any
doubt about the conditions, visibility, etc. prudence should be favoured."
(South African Nautical Almanac, Tom Morgan).

'If there is any doubt', dan varen we door naar Mosselbay. 'All in' or
'Fold': to be continued…

5 opmerkingen:

  1. Yes indeed, "All in" or Fold Fold Fold !! Toevallig gisteren nog eens genoten van het filmpje... Hoe is het met matroos Worst, en matroos Flurk ??
    Ik duim voor "All in" om Knysna binnen te varen, want dat ziet er daar grandioos uit !!
    Good luck !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verdorie en ik die net even "gerust" was omdat ge aan land was!
    Ik heb in allerheil dan maar vlug mijn kaarske aangestoken. "Zeker is zeker" dacht ik en ik stak er nog een tweede bij aan, nadat ik van Willem de onheilsboodschap kreeg dat het rot slecht weer was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (allerheiligen is gepasseerd, Oma).
    Knysna, paradijselijke plek,zou ik niet overslaan. Wel opletten voor de rotsen onder 't oppervlak.
    "No hurry, no worries, lees ik in de folder van Mosselbaai, "there's so much to do in Mossel Bay, but, of course, it's also a great place for doing nothing at all."

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'n oesterke hier en een oesterke daar...de weersvoorspelling ziet we wel nie zo goed uit voor de volgende dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. cpt Willem, cpt Haike, matrozen Sapke, Worst en Flurk...ALL IN ALL IN ALL IN ALL IN...

    BeantwoordenVerwijderen