vrijdag 27 mei 2011

Bye Bye while Bay hopping: Grey Bay, Shark Bay en Cleveland Bay, Great Barriër Reef, Australië – 19, 20 en 21 mei 2011

Het gaat van baai naar baai. Allemaal dagtochtjes. Na Airlie Beach ging het richting Bowen, samen met Stamper en Sea Level. In Bowen konden we enkel in de marina liggen, dus betalend, dus besloten we met Sea Level nog wat verder te varen en in Grey Bay te ankeren.

IMGP8112

Jim, Kent en hun bezoekende vriend Chuck komen pizza’s eten op de boot. We zoeken samen naar mogelijkheden om nog wat langer samen te varen, maar helaas… De routes, de timings en de plannen zijn te verschillend. De Somalische piraten hebben ons uit elkaar gedreven.

Het zij zo. Het was weer een gezellige avond en er werd veel gelachen.

‘s Anderendaags een mooie wandeling gemaakt. We ontmoeten een vrouw die bijzonder interessante dingen weet te vertellen over de Aboriginals. Eentje ervan: om elkaar te roepen als je elkaar niet vindt, moet je “Coo-ee” (“Koe-wie”) roepen. Het betekent hetzelfde als “Waar ben je?”, maar het draagt veel verder. Vanaf dan gaat er geen wandeling meer voorbij zonder onze kinderen “Coo-ee” naar elkaar roepen.

Na de wandeling varen we nog een stuk verder. Tot aan Shark Bay. We gaan nog eens weerwolven spelen op Sea Level.

De dag nadien een andere baai, Cleveland Bay. Zelfde stramien. In de late namiddag ankeren en dan samenkomen om te eten. Dit keer op onze boot. Barbecue bij 25 knopen. En dat was de laatste keer dat we bij elkaar aan boord geweest zijn. ‘s Anderendaags zijn we vroeg vertrokken. Sea Level naar Townsville, A Small Nest naar Magnetic Island.  ‘t Was maar stilletjes aan boord.

So long, Jim & Kent, it was great cruising together!

IMGP2994

noumea IMGP1700

DSC_2107 IMGP0625IMGP5517 P325008201122010 DSCN1018   IMGP8076DSC_2311 02122010eerste surfles IMGP1412 IMGP1220  IMGP0688IMG_0431_2  IMGP0856 IMGP0849

IMGP2204 IMGP0901  IMGP5442

IMGP2547IMGP2894

DSCN1255 Crews van Sea Level en A Small Nest

1. Willem, you make me realise what I miss most about cruising since a year ago : meeting great people and being able to spend plenty of time with each other. Careful, it's addictive; I can physically feel the need for more!

2. Hey Willem, I know that feeling. One of the biggest problems cruising was saying goodbye. But if it may help you: we've since seen all our very best friends again in Belgium or in other places in the world, Luna is chatting with her friends worldwide as if they live around the corner, and on our marriage in september we'll have our 'Jim and Kent' partying with us.

3. Het zal wel moeilijk zijn verder te gaan zonder "het weten" dat vrienden wachten.
    Even weer alleen op de wereld zijn maar voldaan van vriendschap en waardevolle herinneringen. En dan hopen op andere vrienden die weer jullie wereld bevolken.

4. Thanks, Sander!
    Nice, Thomas!
    Love you, Oma!

Willem

5. Toch fantastisch om te weten dat er overal op de wereld mensen zijn met wie het klikt en bij wie je je ongelofelijk dicht voelt. Ik ben zeker dat je ze nog zal zien. Wat een voorrecht om zoveel soul buddies te leren kennen!

6. Liefste small nesters,
    We hebben jullie gemist op onze familiebijeenkomst in Planckendael gisteren! Jullie zijn over de tongen gegaan en we hebben Hedwig honderduit gevraagd. Hier komen we terug boven water. Wat een fantastisch leuke blog en wat een fantastisch leven!