vrijdag 12 maart 2010

11-03-2010 Drukke drukkende dagen in Colon

We zitten op schema. De boot mag morgen weer in het water met een nieuwe dikke giftige zwarte verflaag op haar buik. Vreselijk duur spul, maar er zal geen mosseltje of wiertje het uithouden op ons onderwaterschip tot in Australië. Schoon schip maken, seh.

We zoeken nog twee linehandlers om zondag en maandag mee door het kanaal te gaan. Onze vier linehandlers blijven ook aan boord slapen, dus we zullen een nachtje met 9 mensen aan boord slapen (de pilot wordt ‘s avonds van boord gehaald, als wij moeten ankeren in het Gatun meer, en ‘s morgens wordt er een verse pilot aangeleverd – dus die moet niet blijven slapen).

Onze vriend Paul is vandaag gearriveerd, en tussen de verfsessies door hebben we geweldig geestig kunnen bijkletsen aan het zwembad en tijdens de maaltijden.

2 opmerkingen:

  1. Geachte heer en mevrouw Stellamans,

    Ik heb uw vacature gelezen voor linehandler in het panamakanaal en ze trok meteen mijn aandacht.
    Ik ben een ondernemend en creatief persoon die graag in een hardwerkende omgeving met collega's de klus wil klaren.
    Ik neem niet veel plaats in en ben proper op mezelf.
    Hopelijk neemt U mijn kandidatuur in overweging en kan ik mijn motivatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

    Hoogachtend,
    Tom D., Oostende

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben vandaag opa Stellamans tegengekomen op een symposium. Ik denk dat hij deze taak wel op zich zou willen nemen, afgaande op het enthousiasme waarmee hij over jullie reis vertelde! Toen ik opmerkte dat hij precies zelf wel mee wou varen, zei hij dat zijn valies klaar stond. Dus, waar wachten jullie op (-;?

    BeantwoordenVerwijderen