donderdag 25 maart 2010

Een verjaardag in Las Perlas

DSC_0223

Vanochtend wakker geworden met drie zingende snoetjes rond me. De boot is met vlaggetjes versierd, het ontbijt en de koffie waren klaar en ze hebben beloofd me in de watten te leggen vandaag.

Gisteren hebben we Panama City achter ons gelaten en zijn we naar de eilanden van Las Perlas gevaren. Het was al drie weken geleden dat we nog gezeild hadden, en het was heerlijk. Lekker windje, prachtig weer, vlak water, …

We liggen geankerd voor het eiland Isla Contadora naast de ‘Flash V’, een Amel 54, die een Belgische vlag voert! Kapitein is Koen en vaart ook de Pacific over, met 2 copains aan boord. We zijn er gisteren iets gaan drinken en vandaag ga ik met hem duiken.

Verder moet er nog wat gewerkt worden aan boord (de kinderen zijn flink aan het studeren en ik ga met het restje van mijn duiklucht straks de zinkanode, die in het Panamapakje zat, op de schroef plaatsen).

En dan hebben we nog bezoek gekregen: van een andere Belg die in New York woont en hier twee weken met zijn familie op vakantie is op een Panamese motorboot. Gisterenavond gezellig een glas wijn gedronken en vanavond mogen we bij hen gaan eten. 

Het hele traject van Nieuwpoort tot Panama hebben we geen enkele andere Belgische boot ontmoet. Nederlanders, Noren, Britten en Australiërs in overvloed, maar Belgen hebben blijkbaar geen zeewater door hun aderen vloeien.  Nu we verder dan ooit van huis zijn, ontmoeten we plots de ene na de andere (in Panama City hebben we ook nog Dirk en Anneke van de Narid ontmoet). Straks kunnen we een zelfhulpgroep van Belgen in de Pacific oprichten.

Allez, ik laat jullie, we hebben bezoek. Benieuwd of het Belgen zijn. Tot later.

 

DSC_0199

De viermaster ‘Krusenstern’ passeert ons bij het wegvaren uit Panama City. Blij weerzien sinds 1986 toen ik hem bezocht tijdens Sail Zeebrugge.

 DSC_0204

Halfweg Panama City en Las Perlas: Pelikanen enteren massaal een vissersboot.

 DSC_0226

Een Belg!

2 opmerkingen:

  1. 39 jaar geleden was Willem onze grote verwondering.Doorheen al die jaren is hij ons blijven verwonderen...steeds meer en meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. michel marechal26 maart 2010 om 16:06

    hey jow juplahoi,

    nen dikke proficiat met uw verjaardag !

    grtz
    Michel

    BeantwoordenVerwijderen