dinsdag 27 maart 2012

Dagboek van een oversteek: Van Sint Helena naar Ascension - dag 3

dinsdag 27 maart.

Speciale dag vandaag. Het is de verjaardag van de kaarsenhoedster, Oma. We
hebben haar even kort kunnen bellen met de satelliettelefoon.

Hier alles OK. Heel vroeg vanmorgen in slaap gevallen tijdens mijn wacht.
Om half zeven heeft Flor me wakker gemaakt. "Papa, de genua is gegijpt,
word wakker!" We lagen, wellicht al een uur of zo, bij. De
automatische piloot moet uitgesprongen zijn. Wonderbaarlijk hoe
rustig we stillagen met het groot zeil ok aan bakboord en de uitgeboomde
(!) genua bak aan stuurboord: net alsof we in een marina lagen. Geen wonder
dat ik maar niet wakker werd en iedereen heel goed geslapen heeft.

Go Beyond is op die manier nu vijf mijl voor ons gaan varen. De
achtervolging is ingezet.

Nog steeds geen vis gevangen. Ook sinds ons vertrek hebben we nog geen
enkel schip gezien. Wat een rust is dat hier zeg.

Ons middaglogje:
3/27/2012 11:39:15 AM 011 06.537 S 011 02.759 W 317 Deg 7.21 Kts
Wind: 20 kts SE
275 mijl te gaan.

Ontbijt: een banaan
Middagmaal: hamburgers op de bbq, met aardappelen en erwtjes
Avondmaal: koolsla zeker. tenzij hier eens een vis wilt bijten.

1 opmerking:

  1. Weet je wat? Ik zal een kaarske bij aansteken opdat de visjes mogen bijten.
    Bedankt voor jullie "lang zal ze leven telefoon", Ik had er weer een emotioneel momentje bij!

    BeantwoordenVerwijderen