donderdag 22 oktober 2009

22-10-2009 – Dag 90 – Bahia del Salado

IMGP2436

Vroeg opstaan, met mijn Nintendo spelen tot als papa en mama wakker zijn.  Als ze wakker zijn mag dat niet meer.  Ontbijten en studeren.  Rekenen is nog leuk, de rest niet.  Mama moet naast mij zitten of anders doe ik geen lap.

Mijn eerste rekenboek heb ik rap helemaal afgewerkt, want dan kreeg ik een zakmes.  Da’s mijn favoriet speelgoed, dat zakmes.  Samen met de kurkentrekker, de boor van papa, winch en de touwen aan boord.

Middageten doe ik heel graag.  Zeker als papa ribbetjes heeft gemaakt.  Hij heeft er een berg van klaargemaakt en ik heb er heel veel van gegeten.  Als iedereen klaar was, heb ik alle ribbetjes nog eens helemaal afgepeuzeld.  Voor mij mogen het elke dag ribbetjes zijn.  Of macaroni met kaas en hesp.

BILD0043BILD0055BILD0067

Dan zijn we allemaal met de Pino, ons bijbootje, naar het eilandje gegaan.  Er was een speeltuin helemaal voor ons.  Helemaal ronddraaien met de schommel lukt nog net niet.  Dan met een jongetje dat daar op straat liep beginnen sjotten.  Toffe gast, hij kon goed dribbelen.

IMGP2421IMGP2426

Als we terug aan onze boot waren mocht ik van papa eens met Pino, het motorbootje, varen.  Cool!  Ik heb zelfs volle bak gevaren!  Dan nog effe zwemmen met mijn broer in onze blote flikker.  Maar ik wil daar geen foto van op de blog. 

BILD0072censuur

BILD0012Mijn Australische vriend Luke is ook nog komen spelen.  Hij is heel sterk.  Later wil ik ook zoveel spieren.  Maar ik ben ook heel sterk want ik ben de enige die hem in het water heeft kunnen duwen!

Ook het avondeten was heel lekker. De slaatjes van mama zijn lekker. En papa had kippensla voor op de boterham gemaakt.  Maar daarna ik moest afwassen, en dat haat ik.  Echt vreselijk!

IMGP2437 Na het eten hebben we nog gekaart.  Black Jack.  En ik heb gewonnen!  Dan snel gaan slapen want ik moet morgen weer heel vroeg op om Nintendo te spelen…

 

Groetjes,

Flor

10 opmerkingen:

  1. Schtterend, Flor ge zijt een geweldig kereltje!!!
    Wat een groot geluk heb jij dat ge mee ging op wereldreis.
    Lika komt hier een pootje op mijn dij leggen ...Hij mist zijn speelkameraad een beetje denk ik.Ik zal hem een extra stukje vlees geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry twee fouten ontdekt. Flor vind gij ze?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flor,ik vind de fouten van Oma niet .Jij wel?
    Ward ik heb de ISS gezien;Franck de Winne heeft me ook gezien.Wanneer is het uw beurt om ons te verwennen met een verhaaltje?
    En Sepke hoe is dat nu met de manke arm?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Loetje vraagt om een beetje zon doortesturen.
    Jullie slaapkamers zijn aan een opfrisbeurd toe.Hoe bedoeld ge? Daarvoor moet je nog wat wachten tot je terug eens in Oostende zijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Flor!Wat heb je daar een groeisheut gekregen! Ik verwarde je zelf even met Ward! Wat leuk om eens van jou te horen wat je daar allemaal doet. Ik krijg opeens reuzezin in ribbetjes! Volgens mij ben jij al een volleerde zeiler en zou je het eigenlijk allemaal al in je eentje kunnen ;) Jij hebt wel tof speelgoed, zeg: zakmes, boor, touwen...niks kapot maken, he! Ik ga je niet langer storen want anders heb je niet genoeg tijd om Nintendo te spelen! Veel liefs! We kijken uit naar een relaas van Ward en Sepke. (Nog geen antwoord van Anton op je blog? Een mens vraagt zich toch af waar je peter zich hele dagen mee bezig houdt? Facebook zeker?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Flor, mijn beste vriendje!
    Hier ben ik dan eindelijk. Wat doet Tante Ilse gemeen zeg, ze zit zelf heel der dagen op facebook! Ik ben een hele dag lang gaan werken en heb dan met mijn dierbare Congolese vriend Josaphat (ik ben ook peter van zijn zoontje, Agale - nu 3 jaar oud) lekker Siciliaans gaan eten (pikante pasta met zeevruchten, hmmm!). Josaphat was onverwachts in Leuven, want hij woont in het verre Genève met zijn vrouw en zoontje. Kijk maar eens op de kaart van papa waar dat ligt. Ik heb het niet gemakkelijk met mijn twee petekinderen zo ver weg! En dan ben ik super blij dat ik zoveel nieuws over jou krijg via de blog. Nu kan mijn dag helemaal niet meer stuk! Wat goed dat jij zo'n goede plantrekker bent en dat je met zoveel dingen en zoveel mensen (zelfs met een voetballend jongetje op het eiland) kan spelen. Geniet er maar van 't is 't leukste wat er is: veel spelen!
    Slaap lekker en tot binnenkort,
    Je peter die erg trots op je is én onze knuffels heel hard mist,
    Anton.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dag flor,
    het ziet er leuk uit op jullie boot.
    hier is alles maar gewoon en ik ben niet zo blij. op school heeft iemand me van het speeltuig geduwd en mijn arm is op 2 plaatsen gebroken. mama is me komen halen in de klas en we zijn naar het ziekenhuis gegaan. ik ben daar 3 dagen gebleven en heb nu een gips van mijn vingers tot mijn schouder. het doet veel pijn en soms moet ik niet naar school (dat is wel leuk!)
    groetjes en tot een volgende keer,
    Quinten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Flor,
    Wat goed dat je zo graag rekent...maar nintendo spelen is toch nog leuker hé.
    Weet je als je goed kan lezen zal nintendo spelen nog leuker worden.Wij wachten ook op nieuws van Ward en Sepke...Tot de volgende babbel hé, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Sepke Ward en Flor, bedankt voor jullie mooie tekeningen hoor.Ik was zo blij en fier dat gans de familie ze gezien heeft.
    Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Flor (en ook Sepke en Ward natuurlijk),

    Krijgen jullie dan ook een rapport?, vraagt Lena
    En zijn jullie mama en papa dan blij of boos?

    Gr,

    Lena en co

    BeantwoordenVerwijderen