woensdag 29 september 2010

Dat we het nooit mogen vergeten

Hoe heerlijk het is om dagen en nachten aan een stuk te
zeilen
Tussen Fiji en Vanuatu, bijvoorbeeld
Over de Stille Grote Oceaan
Met volle zeilen
Met prachtig weer en 15 knopen wind
Op onze kleine Nest die door de golven snijdt
Snel, stabiel en sterk
En hoe we samen zijn
Enkel ons gevijf, alleen op de wereld
Tenzij een vogel of een vis
Alleen op het water
Alleen bij mekaar
Alleen harmonie
En hoe helder 's nachts de sterren zijn
En de boot een spoor van fluorescentie achter zich trekt
in het gitzwarte water
Vallende sterren die een heldere streep door het luchtruim
trekken
En wij maar wensen doen
Tot de volle maan opkomt
En alles zichtbaar maakt
Hoe mooi ons leven is
Terwijl de aardbol onder ons doorschuift
In de vorm van schuimend water
Geduwd door de wind alleen
Tot het volgend stukje land
Iets nieuws zal brengen
Wat we nog nooit gezien hebben
En weer nooit willen vergeten.

Dat we het nooit mogen vergeten!

6 opmerkingen:

  1. Zoon van mij : wat ben ik trots op jou en op de wijze waarop jullie geboeid door het leven de intense binding vinden met mekaar en dit zo krachtig met elkaar kunnen delen.
    Dat jullie mij mee laten voelen en genieten van jullie onverschrokken levensfase is ook om niet te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Het geluk druipt eraf...
    Bedankt om dit met ons te delen.

    Liefs
    Marjan, Eduardo & Lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt om dit met ons te delen.

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het mooiste van je producties, ik mag zeggen creaties, tot nu toe. Hartelijke groet, Pim

    BeantwoordenVerwijderen
  5. willem zijn poëtische ziel drijft weer eens boven... da's lang geleden!Op het toppunt van zijn bioritmes en in volle hiarmonie met zijn omgeving ? Ik kreeg er de tranen van in mijn ogen ! P.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Willem, wil je hier wel eens snel mee stoppen, anders moet ik toch echt hier weer alles achter laten en jullie weer achterna komen, zoals bijna een jaar geleden tijdens de ARC. Maak je geen zorgen, je zult dit nooit vergeten... Sander

    BeantwoordenVerwijderen