zondag 16 augustus 2009

16-08-2009 – Dag 23 - Camariñas

De tocht stroomopwaarts met Pino, het bijbootje, naar Puente del Puerto was mooi.  Het dorpje zelf een triestig zicht.  Daar aangekomen, beseften we pas dat het zondag was en er alles dicht was.  Het was er bovendien nog een feestdag ook.  Het veranderde niet veel aan de tristesse.  Over de brug passeerde een fanfare met doedelzakken… Wat gaan we hier nog meemaken?

IMGP1264

Eenmaal terug aan boord van de Nest werd het dan maar spaghetti van Miracoli en ‘s avonds zelfgebakken brood.  Heerlijk.

Ook het weer was Schots.  Het was koud, bewolkt en regenachtig.  We zijn een namiddag binnen gebleven.  Met z’n allen gezellig in de zetel naar ‘Polar Express’ gekeken, nadien de wereldkaart opgehangen, onze afgelegde route erop gezet en zoekspelletjes gespeeld op de kaart. 

IMGP1275 IMGP1276

Het is morgen de verjaardag van Flor.  Sepke en Ward zijn druk in de weer om een schattenzoektocht voor hem te maken.  Niet evident om zoiets te doen, op een boot, zonder dat hij argwaan krijgt.  Grappig om te zien.

Gisteren hebben we een aangespoelde kreeftenfuik gevonden op het strand.  Waarschijnlijk losgeraakt van een boeitje.  Het moet er al een tijd gelegen hebben want het net was in erbarmelijke staat.  Na wat lapwerk met touwtjes hebben we de kreeftenval onder de boot aan een touwtje naar beneden gelaten.  De val ligt er nu al een nacht en een dag.  Elk uur halen we het eens op, telkens met de verwachting dat er een reuzenkreeft in zal zitten.  Niks.  Tot ik ze na het avondeten bovenhaalde en warempel!  Er zat een plastic zakje in.  Met 18 eurocent erin en een papiertje! 

Op het papiertje stond:

Deze kreeftenval is vervloekt.  Je zult nooit kreeften vangen.

Neptunus

PS: enkel geld

Sepke en Haïke lagen plat van ‘t lachen.

De kreeftenval is terug naar beneden gelaten.  Nu met salami en etensrestjes erin.  Straks halen we Schotse zalm boven.

10 opmerkingen:

  1. Dag Lieve Flor,
    Ik dicteer aan je oma een briefje.
    Ik herinner mij dat gij vandaag jarig bent. Ik had je zo graag een flinke poot en een grote lik gegeven. Ik wilde je bedanken voor alle vele knuffels en vele lieve woordjes die je in mijn oren fluisterde.Ik mis soms het spelen met jou in de tuin. Opa en oma doen hun best maar jij kon harder rennen, jij wist ook beter dan zij wat ik leuk vond en waar ik het liefst een streeltje kreeg.
    Ik wens je samen met opa en oma een heel spannende schatten zoektocht op de boot.
    Omdat jij verjaart krijg ik van oma straks een lekker bot en een potje extra vlees!
    Hou je goed he man . Een stevige poot van mij en een heerlijke knuffel van oma en opa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkige verjaardag Flor!
    Lise x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Flor,

    Ik wens je een fantastische verjaardag toe! Maak er een fijne dag van en laat je door iedereen maar eens goed verwennen!

    Drie dikke kussen!

    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Florreke!! Een hele dikke proficiat met je verjaardag!Wat leuk om een schattentocht te doen op je verjaardag. We wensen je heel veel liefs en hopen echt dat mama en papa geen kreeftentaart gemaakt hebben voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Flor, een heel dikke proficiat met je verjaardag van Marie-Lou, Axelle en Anne-sophie! Ook voor Ward een te late maar zeer gemeende verjaardagskus. We volgen jullie op de voet en proberen het ons allemaal visueel voor te stellen!
    Lieve groetjes van Belle en Fred en de meiden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Willem en Haike,

    Ik kreeg jullie blog van je noordzeebroer. schitterend jullie te volgen !

    taalkundige topper voor mij tot vandaag is "we zijn hier niet om te wandelen maar om te zeilen", binnen onafzienbare tijd waarschijnlijk een klassieker.

    passeren jullie de Sisargas eilanden nog ? schijnt een linke boel te zijn maar o zo mysterieus.

    vele groeten, ik volg jullie verder van dichtbij

    Pim

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo FLOR,
    Op de valreep wensen we JE een gelukkige verjaardag! Nog veel plezier op jullie prachtige reis! SIEBE-ROBBE-TESS-JAN-KRISTIEN

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Flor!! Ook van ons een hele prettige verjaardag gewenst! Een extra dikke knuffel van Senne. Groetjes van Senne, Jolien en Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan Flor een prettige verjaardag Nog veel plezier op het water met pino Profiat aan Willem met weergave van hun dagelijkse ervaringen Blaton

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Haike en Willem en de 3 gastjes.

    Dries en ik volgen jullie spannende avontuur op de voet. We hoorden het nieuws van André en Christiane Berteloot. Wat een prachtig initiatief! Zal voor de hele be'man'ning wel een heel leerrijke ervaring worden, op allerlei gebieden: de school van het avontuurlijke leven! Een betere school is er niet. We wensen je veel plezier, moed, doorzettingsvermogen, shipmanscraft en niet te tellen momenten van puur genot! Groetjes, Hilde en Dries

    BeantwoordenVerwijderen