donderdag 20 augustus 2009

20-08-2009 – Dag 27 – Portosin

We hebben 4 kreeften gevangen !

4 kreeften

Weliswaar pas geboren kreeftjes, net iets groter dan een garnaal, maar ‘t is een begin.  Ze zwemmen nu terug rond in de haven van Portosin.

Het loopt allemaal een beetje te makkelijk en te vlot.  Dat maakt het moeilijk om iets spannends op de blog te blijven zetten.  Welnu, we hebben daar even zelf verandering in gebracht! 

Ik ben, bij het naar voor lopen op de boot, met mijn kleine linkerteen loeihard tegen een katrolblok gestoten.  Gisteren, tijdens het opzetten van de spinnakerboom.  Ik moest er even naar kijken, want het voelde alsof de teen eraf was of minstens in een hoek van 90° stond ten opzichte van mijn  voet.  Maar het viel nog mee.  Het is gewoon gebroken.  En het doet gewoon verschrikkelijk veel pijn.

“Loemp zijn doet geen zeer”, zeggen ze.  Klopt niet.  QED

En daarom liggen we nu in de jachthaven van Portosin.  Niet om naar de dokter te gaan, nee, want die is mee en heeft het arme teentje met tape gefixeerd aan zijn buurteentje.  We liggen in Portosin om morgen naar Santiago de Compostella te gaan.  Te voet zal niet lukken, maar een mirakeltje gaan we nu ook niet uit de weg.

Het is al trouwens 9 dagen geleden dat we nog eens in een jachthaven gelegen hebben.  Na La Coruna hebben we telkens voor anker gelegen.  De batterijen zijn nog steeds op peil, de dieseltank zit nog vol, het water was ook nog niet op, dus we weten dat we zonder veel moeite 14 dagen zonder haven kunnen.   Da’s dus goed nieuws.  Voor de oversteek van de Atlantische oceaan moeten we minstens drie weken zonder bevoorrading kunnen.  Als we zuinig zijn, en een beetje mogen stinken, zou dat moeten lukken.

Vandaag stond verder in het teken van de was en de plas.  Wat een ijver aan boord!  Flor heeft de beide watertanks terug gevuld, Ward heeft het dek geschrobd, Sepke heeft de kamers gekuist, Haike heeft in het havengebouw 3 wasmachines gedraaid (en wat later gemerkt dat de droogkast niet werkt) en Willem heeft de blog aangevuld met zijn teen in de lucht.

Flor vult water Ward schrobt dek

Sepke kuist kamer jongens  papa typt blog met teen omhoog

 de was van mama Mama doet was

4 opmerkingen:

  1. willem innige deelneming
    ik brak vorig jaar ook mijn teen door een teenslipper die slipte en stefan zei dat het niet kon gebroken zijn omdat ik na een pijnstiller en hoogstand in de zetel in slaap was gevallen. Na 14 dagen sukkelen nam ik toch een foto en was zichtbaar heel blij toen de radioloog zei dat hij helemaal gebroken was, ik ben geen trunte maar het deed verdorie zeer
    courage ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aiai, tis blijkbaar zo'n slechte periode. Julie werd juist opgenomen in het ziekenhuis met een longontsteking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er een wonder geschied????? Laat ons weten hoe jullie beendergestel na "de" bedevaart reageerde.
    Naar het schijnt gebeurt er alleen een mirakel als je echt gelooft dat wonderen van deze wereld zijn.
    Toch zal ik bidden voor -het genezen van de teen,het drogen van de was en de continue wacht van dokter Haïke.
    -

    BeantwoordenVerwijderen