maandag 16 november 2009

14-11-2009 – Dag 114 – Moet je hebben!

“Moet je hebben!”

“Deze! Moet je hebben!”, en hij wees naar een rubberen inktvis die ook belletjes maakt.  “Ja! Moeten we hebben! Ik koop me er ook één!”.  “En deze metalen lijn om aan de inktvis vast te maken!  Moet je hebben!”

Nog nooit zó gelachen in een viswinkel als met mijn Nederlandse buurman Adam van de Elena (www.elenaopreis.nl).  Heerlijke vent!  Ik ken zelf niks van vissen, maar hij heeft me bijzonder goeie tips gegeven welk materiaal ik allemaal nodig heb om knoerten van tonijnen, dorades, barracuda’s, wahoos (?) en marlijnen aan boord te hijsen tijdens onze drie weken durende overtocht.

Toen hij wees naar een plastieken plankje dat je voor je middel moet binden met een buis in waar je je hengel in moet zetten en zei: “Moet je hebben!”, kwam ik in ademnood van het lachen.  We hebben er elk eentje gekocht.  Alles om ons kruis de volgende drie weken te sparen van blauwe plekken!

1 opmerking:

  1. Wij wensen Willem, de trotse en bekwame schipper, Haike, de stille en verborgen kracht, Sepke, Ward en Flor, de drie koningskinderen, veel wind in de zeilen,en een goede en behouden vaart.
    Wij blijven een oog in het zeil houden!
    Lieve en Jean-Pierre Daenen, Myriam, Peter en Marleen

    BeantwoordenVerwijderen